بیوتکنولوژیسلامتی/بیماریفناوری

حقیقت رفع درد زانو و مفاصل با prp

زانو درد یکی از مشکلات رایج مفصلی است و درمان این مشکل سخت و پرهزینه است؛ اما پی آر پی یکی از موثر‌ترین راه ها برای درمان مشکلات مفصلی و زانو درد است.

خون همه انسان ها از پلاکت ساخته شده است که یک ماده جامد بوده و به انعقاد خون کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین است که به رشد سلولی کمک کرده و باعث رشد پروتئین ها می شود و در نتیجه زخم ها را بهبود می بخشد.

روش پی آر پی به روش استفاده از پلاسما گفته می شود که غلظت زیادی از پلاکت را درون خودش دارد و فاکتورهای رشد داخل آن قرار گرفته اند. در این حالت خون فرد بیمار را بیرون می کشند، پلاکت های آن را از دیگر سلول های خونی جدا می کنند که به این کار سانتریفیوژ گفته می شود سپس با استفاده از این کار غلظت مواد سالم را بالا می برند و آن را با خون باقیمانده ترکیب می کنند.

دلیل استفاده از این روش:

بعد از اینکه پی آر پی آماده می شود آن را به بافت آسیب دیده می زنند. باور و عقیده عموم بر این است که پروتئین های غلیظ شده می توانند به رشد سلول های جدید و سالم کمک کنند و باعث می شوند که بافت بدن انسان سریع تر بهبود پیدا کند.

این روش چگونه برای مشکلات زانو کمک کننده است؟

روش پی آر پی برای درمان طیف مختلفی از آسیب دیدگی های زانو مخصوصاً برای بیمارانی که درمان های دیگر را بدون موفقیت طی کرده اند مناسب است.

روش prp می تواند فواید زیر را داشته باشد:

• اثرگذاری بالا: مطالعات نشان می دهد بیمارانی که در قسمت زانو مبتلا به پوکی استخوان هستند، می توانند از این روش فواید بسیار زیادی را به دست بیاورند و دردشان را کم کنند.

• امنیت: این روش معمولا هیچ عارضه جانبی را ایجاد نمی کند.

• بدون نیاز به جراحی: این روش در مقایسه با جراحی زانو خطرات و عمق کم تری دارد.

• واکنش های منفی کم: از آن جایی که از خون خود فرد استفاده می شود و هیچ ماده خارجی وارد نمی شود، در نتیجه احتمال آلرژی و واکنش شدید بدن به آن کم است .

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. Tamoxifen also had some troubling side effects Longer use nearly doubled the risk of endometrial cancer Funding The author received no financial support for the research, authorship, and or publication of this article

  2. This approach allows for recapitulating the process of tumor evolution and metastasis, which in turn, might help in designing specific therapies targeting the faulty gene s 53 In this blog I ll describe some of the tricks they use to evade the immune system

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا