ویروس شناسی/ویروسویروس کرونا

گونه ژاپنی ویروس کرونا R.1 تمام افراد واکسینه‌ شده در خانه سالمندان ایالت کنتاکی را مبتلا کرد

گونه جدیدی از ویروس کرونا موسوم به R.1 که نخستین بار در ژاپن شناسایی شده، تمامی ۴۵ نفر سالمند و کادر یکی از خانه‌های سالمندان ایالت کنتاکی که همگی واکسن کرونا دریافت کرده بودند را آلوده کرد.

گونه R.1 اولین بار توسط دانشمندان ژاپنی کشف شد و ماه مارس سال جاری نیز به سایر کشورها نیز راه پیدا کرد. ظاهرا تاکنون بیش از ۱۰ هزار مورد ابتلا از این گونه در دست کم ۳۷ کشور جهان شناسایی شده است.

با وجود اینکه گفته می¬شود این سویه در حال گسترش است، اما هنوز مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ (CDC) یا بهداشت عمومی انگلستان این گونه را هنوز در بین موارد نگران‌کننده ذکر نکرده‌اند.

گونه جدید و ژاپنی ویروس کرونا که R.1 نام دارد حاوی جهش‌های منحصر به فردی است که می‌تواند آنتی‌بادی‌های مونوکلونال را خنثی کند. همچنین این نوع تکامل یافته با موفقیت افراد واکسینه شده را نیز آلوده کرده است. گونه ژاپنی ابتدا در ماه آوریل شناسایی شده بود و تقریبا تمام ساکنین واکسینه شده خانه سالمندان کنتاکی به آن مبتلا شده بودند.

دکتر ویلیام هسلتین، استاد سابق دانشکده پزشکی هاروارد و متخصص بیماری های عفونی در گزارشی عنوان کرد، با توجه به اینکه پیش از این در ژاپن و ایالت متحده گزارش‌هایی مربوط به R.1 ثبت شده است، باید مراقب این گونه جدید بود.
همچنین بر اساس پایگاه داده GISAID SARS-CoV-2 این گونه بیش از ۱۰ هزار نفر را در سطح جهان آلوده کرده است. گونه R.1 جهش بسیار عفونی D614G را شامل می‌شود که در گونه‌های دیگری از جمله دلتا، آلفا، بتا و گاما نیز وجود دارد. این گونه جدید همچنین دارای جهش‌هایی مانند E484K است که دانشمندان را نگران کرده، زیرا مانند نوع بتا آفریقای جنوبی ممکن است واکسن‌ روی آن تاثیری نداشته باشد.

با این وجود، طبق گفته پروفسور کریستینا پاگل، یکی از اعضای هیئت مستقل Sage در بریتانیا، به نظر نمی‌رسد گونه جدید تهدید بزرگی باشد، زیرا خطرات از گونه دلتا پیشی نمی‌گیرد. پروفسور لارنس یانگ، ویروس شناس دانشکده پزشکی واریک نیز سخنان او را تایید کرد و گفت هیچ نشانه‌ای مبنی بر جانشین شدن گونه دلتا توسط این گونه وجود ندارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. Friche E, Jensen PB, Sehested M, Demant EJ, Nissen NN The solvents cremophor EL and Tween 80 modulate daunorubicin resistance in the multidrug resistant Ehrlich ascites tumor Keywords Antibiotic prophylaxis; Citizen science; Erythema migrans; Ixodes ricinus; Lyme borreliosis; Tick bite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا